3.9 C
Prague
4.12.2022
Pro ženy

Dejte si takové, které splníte: 10 opravdu rozumných předsevzetí maminek do nového roku

Předsevzetí matek bývají tak trochu odlišné, ale i zde platí, že méně je někdy více, a že si netřeba dávat nesplnitelné cíle. Vezměte rozum do hrsti a změňte to, co je správné.

Každá z nás si určitě dává několik předsevzetí, které i tak nakonec nedodrží. Možná proto, že jsou často těžko dosažitelné přímo až nereálné. Proto třeba začít od úplných maličkostí.

Ani jsme se nenadáli a vešli jsme do nového roku.

U dětí utíká čas jaksi rychleji, jaksi více si při nich uvědomujeme, že čas neuvěřitelně rychle a nenávratně běží. A tak, přesně jako každý rok znovu a znovu, dává si každá žena, matky nevyjímaje, nové předsevzetí.

Každý rok to zkoušíme dokola, ale stále se to nejedné z nás vůbec nedaří. Mnohé si dáváme předsevzetí například zhubnu 5 kilo, budu lepší mámou, začnu více sportovat, budu dodržovat zdravý životní styl …

Nicméně, my matky to nemáme jednoduché a přestože se první dny po novém roce i snažíme předsevzetí dodržovat, ale časem při všech povinnostech i tak vše upadne do stereotypu, protože nezbývá čas a prostor.

Začít třeba od maličkostí …

Proto, pokud si plánujete dát v novém roce nějaké smysluplné předsevzetí, které i následně dodržíte, zkuste takové, které se co nejvíce dotýkají vašeho každodenního života. My vám nabízíme několik příkladů, ale vy samy víte nejlépe, které bysa hodili právě vám.

  1. BUDU PÍT VÍCE VODY (A MÉNĚ VÍNA)
    Samozřejmě, nejde o žádné alkoholické seance, ale každá z nás si občas večer dopřeje pohár vínka. Někdy i dva. Novoročním předsevzetím by mohlo být, že si ho tedy dopřeji o něco méně a dopřeji si například více vody. Pitný režim je velmi důležitý pro fungování organismu a jen málo žen ho i skutečně dodržuje.
  2. BUDU trpělivější
    Ano, při dětech je to někdy opravdu velmi velmi těžké, protože ty naši trpělivost zkoušejí denně. Téměř každá z nás dříve či později jednoduše vybuchne a dohadování s dětmi skončí křikem. Do nového roku si zkusme říci, že se budeme snažit mít více sil a vydržet co nejdéle to půjde.
  3. BUDU ŠETŘIT
    Toto předsevzetí je dost náročné, ale chce to pevné zaťaté se a určitě to půjde. Asi málokterá z nás má peníze jen tak na rozhazování, ale určitě se stane, že kupujeme i věci, které nepotřebujeme. Tak tedy, zkuste i vy více popřemýšlet, zda to co se chystáte koupit i opravdu potřebujete a zda se aniž jistý čas neobejdete. A ušetřené peníze zkuste více než do materiálních věcí investovat do zážitků a společných chvil s rodinou.
  4. BUDU chodí do POSTELE DŘÍVE
    Znáte to, děti konečně usnou a vy si vychutnáváte to ticho po celém dni. Toto je jediný čas kdy můžete být sama a dělat něco co máte ráda. Ať už jde o čtení, sledování televize nebo i úklid. Do postele se tak dostáváme až kolem půl noci. Samozřejmě, ráno vstáváme utahané. Tak tedy, od zítra do postele už v deset, co říkáte?
  5. udržet si své VÁHU
    Každá žena si do nového roku dává předsevzetí, že zhubne. My matky však na diety velmi nemáme čas, zejména u malých dětí když je člověk rád, že někde něco vůbec uloví. Alternativou proto zůstává, udržet si svoji současnou váhu a nepřibrat. Celkem fajn řešení aspoň na jistý čas.
  6. BUDU VÍCE ČÍST
    Hodně času na čtení věru nezbývá, ale aspoň občas by si každý člověk měl přečíst nějakou knihu. Nemusí jít o náročný druh literatury, stačí když si přečtete nějaký román a uniknete do jiného světa. Kniha je určitě lepší než bezduché sledování televize a přepínání programů s ovladačem v ruce. Takže, alespoň jednu knihu měsíčně?
  7. NEBUDU otálet NA INTERNETU
    Když má máma trochu více času, často ho tráví za počítačem nebo s mobilem v ruce a surfuje. V novém roce bychom si mohli možná odpustit tolik času, co trávíme na sociálních sítích. Je to zbytečný požírač chvil a času, který bychom mohli věnovat buď sobě nebo celé rodině.
  8. BUDU TRVAT na zdravější jídle
    V současnosti je opravdu těžké udržet rodinu na zdravé stravě. Všude je plno různých nezdravých věcí, že se to jen sotva dá na sto procent. Stačí však, že si budete stát za svým a vylepšíte jídelníček pouze o trochu. Na začátek stačí vyškrtnout sladké a smažená jídla, které způsobují nejvíce množství nežádoucích účinků.
  9. BUDU myslet víc NA SEBE
    Samozřejmě, rodina potřebuje matku 24 hodin denně. Nicméně, je třeba si uvědomit i to, že z nervózní, smutné a deprimované mámy i tak toho rodina až tak mnoho nemá. Proto by si každá maminka měla dopřát čas jen pro sebe alespoň jednu hodinu denně, kdy budete dělat vysloveně pouze to, co máte ráda a co vám zlepší náladu.
  10. BUDU MÉNĚ V STRESU
    Mnohé mámy se snaží být zcela perfektní a to ve všem. Pak jsou v nekonečném kolotoči, nikdy se nezastaví a jsou ve stresu, zda vše postih. Pokud i vy patříte alespoň z části mezi takové vystresované maminy, snažte se být v novém roce o něco více v pohodě.

Related posts

Konečně to přišlo? 7 užitečných rad, na které myslet při stěhování do nového

svet v obraze

Briliant

Umí důvěřovat, i bezpodmínečně milovat: 10 věcí, v nichž nás naše děti přerostly!

svet v obraze

Jaká jste máma? 9 typů podle eneagramu a co je podle něj nejvíce frustruje

svet v obraze

Jak se udržet v rovnováze a být šťastnou mámou?

svet v obraze

Leave a Comment